הקמת חברה

כדאי לדעת

כדי לרשום חברה יש למלא טופס בקשה לרישום. יש לבחור שם לחברה (עדיף לרשום שלש חלופות למקרה ששם כלשהו יפסל). יש לקבוע תקנון לחברה. התקנון יכלול את הפרטים הבאים: שם החברה שנבחר, מטרות החברה, רשימת בעלי המניות (שמות, כתובות ומספר תעודת זהות) וההון שמוקצה להם. התקנון צריך להיות חתום על ידי בעלי המניות ומאושר על ידי עורך דין. חשוב מאוד שכל הפרטים המפורטים בטופס בקשת הרישום יהיו זהים לזה של התקנון. כמו כן בטופס הבקשה יש לציין מספר טלפון לצורך בירורים. כאשר יש יותר מבעל מניות אחד בחברה יש להוסיף לבקשת הרישום הצהרה חתומה על ידי עורך דין של שאר בעלי המניות בחברה. רישום החברה יתאפשר רק לאחר תשלום האגרה וצרוף הקבלה לטופס הבקשה לרישום. החברה צריכה להגיש לבקשת הרישום מסמכים מקוריים בלבד.

בעל מניות שהוכרז כפושט רגל לא רשאי לרשום חברה. אין לעשות כל שינוי בטופס הבקשה, שינוי כלשהו עלול לפסול את הבקשה או לעכבה.

לאחר שהוחלט על הקמתה, והוכנו כל המסמכים הדרושים, יש לרשום את החברה במשרד רשם החברות.  רשם החברות מאשר את הקמת החברה, את שמה ואת התקנון שלה.

בשלב הראשון יש לבחור שם לחברה. כדאי לבחור שלושה שמות למקרה שאחד מהם יפסל וכן להוסיף את השמות באנגלית.

בשלב שני יש צורך בתקנון לחברה אותה רוצים להקים. בתקנון תופיע רשימת בעלי המניות בחברה עם הפרטים הבאים: שמות בעלי המניות, מספרי תעודת זהות, וכתובות. בתקנון יקבע מהם מטרות החברה, כיצד תנוהל, מהם החובות ומהם הזכויות של בעלי המניות. כמו כן יכלול התקנון פרוט הקצאת המניות לכל אחד מבעלי החברה. התקנון יהיה חתום על ידי בעלי המניות והחתימה צריכה להיות מאושרת על ידי עו"ד. רצוי מאוד שהתקנון יהיה מנוסח וערוך על ידי עו"ד מוסמך לכך.

לאחר שהחברה נרשמה ברשם החברות שזהו גוף האחראי לרישום חברות בישראל והרישום שלה אושר היא הופכת לישות משפטית עצמאית עם זכויות וחובות. היום בו נרשמה ברשם החברות הוא בעצם יום הקמתה.

לאחר הקמת החברה חובה לפתוח תיק לחברה ברשויות המס השונות. כגון: מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.

  • הקמת חברה
  • שינוי שם חברה
  • פתיחת חשבון בנק עסקי לחברה

 

  • פירוק חברה
  • הקמת שותפות
  • הקמת עמותה
  • עריכת הסכמי מייסדים
  • נדל"ן (מקרקעין)
  • עריכת הסכמי מכר וחוזי רכישה